Budowa akumulatora AGM

Konstrukcja akumulatora AGM

Absorbed Glass Mat, czyli w skrócie AGM to technologia budowy akumulatorów bezobsługowych, w której pomiędzy płytkami ołowiowymi umieszczone są warstwy maty szklanej nasączonej elektrolitem. Sama pokrywa akumulatora jest całkowicie zabudowana, a końcówki biegunów dokładnie uszczelnione.Tak zaprojektowany akumulator gwarantuje bezpieczeństwo pracy w każdej pozycji i uniemożliwia jakikolwiek wyciek elektrolitu nawet podczas dużych wstrząsów, czy upadków.
Akumulatory AGM dzięki konstrukcji zaworowej nie pozwalają na utratę wody i nie wymagają serwisowania, czy uzupełniania kwasu. Jedyny sposób konserwacji jakiego wymagają, to ewentualne kwestie związane z czyszczeniem, lecz to już ściśle zależy od zastosowania i warunków pracy.

Podstawa technologiczna VRLA

Niemal każdy akumulator AGM opiera się na systemie VRLA, co oznacza kwasowo-ołowiowe akumulatory z zaworami. System ten polega na umieszczeniu w AGM-ie zaworów, które regulują ciśnienie na wypadek dużych skoków wewnątrz akumulatora. To zabezpieczenie eliminuję ryzyko przeciążeń, które mogę doprowadzić nawet do wybuchu akumulatora.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *